Skip navigation MENU

Hospitalitycase: Skanezen hebben een plan, verliezers een excuus

Geplaatst op 19-01-2018 in Blog.

Het is misschien lastig voor te stellen – of misschien juist wel weer heel makkelijk met het weer van de afgelopen dagen – maar stel je voor: het is hartje zomer, 30 graden, geen wolkje aan de lucht en er is een groot personeelsfeest gaande op de OCEANDIVA. Je staat met een enorm sterk en gezellig team Skanezen. Het hele dek staat vol met gasten en jij en je collega’s maken de lekkerste cocktails die in de wijde omtrek van Amsterdam te vinden zijn.

Naast dat de cocktails er fantastisch uitzien en overheerlijk smaken, dienen ze vandaag ook een ander doel: koelte. De dag verloopt tot nu toe perfect, de sfeer is enorm goed en iedereen vermaakt zich. Net voordat de boot wil gaan varen valt het een Skanees op dat er wel erg weinig ijs aan boord is.. Probleem? Absoluut. Zonder ijs geen koele drankjes en al helemaal geen koele cocktails voor alle gasten. Je meldt het netjes bij de partymanager, maar wat nu? Doorgaan en het maar laten gebeuren of actie ondernemen? Volgens de planning vaart binnen 10 minuten de boot zijn route over het IJ.

Natuurlijk bedenken jullie een plan! Het is niet voor niets dat jullie de de hospitality heroes worden genoemd. Al snel vliegen de ideeën in het rond. Een groep is vanuit Amersfoort met de auto gekomen en kan dus wel heen en weer rijden om ergens ijs op te halen. De ander heeft al een lijst met horecatenten in de buurt opgezocht, wie weet mogen ze ijs van hun lenen? Brengen ze later wel weer nieuw ijs terug. Of is er geen ijs-bezorgservice? In Amsterdam wordt toch tegenwoordig alles bezorgd? Skanezen zijn echte winnaars! Geen smoesjes en excuses, gewoon gaan met die banaan. Wat nou het verschil is met een ‘verliezer’ vraag je? Heb je even?

Skanezen

  • Kansen zat
  • Ja, ik doe het
  • Dat lukt me
  • Ik maak er tijd voor vrij        
  • Ik druk me verkeerd uit        
  • We verschillen van mening
  • Er moet een betere manier zijn        
  • Deze keer gaat het wel lukken
  • Dat klinkt interessant
  • Vertel me eens
  • Het is mijn probleem
  • Laten we flexibeler zijn
  • Ik vind het belangrijk dat u tevreden bent
  • Vertel eens wat uw situatie is
  • Dat kijk ik graag voor u na
  • We hebben langs elkaar heen gepraat
  • Goed dat u ons dat meldt, ik pak het nu op         
Verliezers

  • Er gebeurt niets
  • Misschien dat iemand anders het kan doen
  • Ik zal het proberen
  • Hoe kom ik aan tijd?
  • Je begrijpt me niet
  • Ik blijf erbij
  • We doen het altijd zo
  • Het heeft geen zin meer
  • Waarom veranderen?
  • Ik heb steeds gezegd
  • Het is hun probleem
  • Het staat in de voorwaarden
  • Ik zou graag zien dat u tevreden bent
  • Wat is precies het probleem?
  • Geen idee, dat kunt u beter aan hem/haar vragen
  • Dan heeft u me verkeerd begrepen
  • Deze klacht hoor ik voor het eerst!

Dit ventje is toch echt wel de slimste van iedereen. Een echte Skanees in de dop. 😉

Wij gebruiken cookies om deze website zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken en u te voorzien van de beste informatie. De Europese wetgeving maakt onderscheid tussen cookies die functioneel of niet privacygevoelig zijn en cookies die mogelijk wel privacygevoelig kunnen zijn (PII). Deze website gebruikt beide soorten cookies. Door hiernaast op ‘OK, sluiten’ te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website, geeft u toestemming voor het plaatsen van cookies. Klik op 'Instellingen wijzigen' om uw cookievoorkeuren aan te passen en voor meer informatie over het gebruik van cookies op deze website.
Annuleren